Cum m-am pregătit pentru vacanța din Zanzibar, Tanzania

Încă de la începutul anului 2017, trecusem pe lista cu dorințe de haihuială organizarea unei vacanțe exotice până la sfârșitul anului. Era must-ul anului 2017, deși nu aveam în minte o destinație anume, ci voiam doar să mă pierd pe o plajă cu nisip alb și valuri turcoaz. Adica cam ca în pozele astea de pe http://www.shutterstock.com:

shutterstock_561966820 (1).jpgshutterstock_675171628.jpg

Povestea călătoriei mele în Zanzibar e cel puțin amuzantă : într-o seară de iunie, am găsit o ofertă excelentă pentru Zanzibar, mica insulă din Oceanul Indian, însă nici eu, nici Gabi nu eram deciși dacă să mergem sau să căutăm altă destinație. Eram la masa din bucătărie, luam cina și întorceam situația pe toate fețele. Deh, suntem două balanțe! În glumă, Gabi i-a scris unui prieten că și-a luat bilete de avion pentru Zanzibar și i-a dat link-ul unde găsisem eu oferta. 10 minute mai târziu, eram puși față în față cu mesajul “Gata, și eu mi-am cumpărat biletele. Mergem în Zanzibar.” Zarurile fusese aruncate, decizia luată. Iuhuuu, mergem în Zanzibar! Și uite așa, la 12 noaptea cumpăram bilete de avion Milano – Zanzibar ca prin vis, complet uimiți de faptul că urma să mergem în Africa! Și acum tot vis pare, deși suntem tot mai aproape de data de plecare și aproape toate pregătirile sunt gata.

Dacă tot am fost super harnică și am organizat această vacanță singură, de la A la Z, m-am gândit să share-uiesc o listă cu sfaturi utile despre bilete de avion, cazare, închiriere mașină, vaccinuri și alte recomandări pentru organizarea unei vacanțe în Zanzibar. Primiți ?

Înainte să te apuci de citit, ia în calcul faptul că toate informațiile de pe acest blog sunt trecute prin filtrul propriu, deci e posibil să fie subiective și limitate. Dacă ai detalii suplimentare, lasă-mi un comentariu, iar eu voi completa lista astfel încât să poată beneficia cât mai mulți oameni de ea. Ne vedem în Africa ? 🙂

Bilete de avion pentru Zanzibar, Tanzania

Dă-mi voie să îți spun un truc : atunci când vine vorba despre destinații exotice, alege marile aeroporturi din orașe precum Milano, Paris, Madrid, Bruxelles, Londra și combină-le cu bilete low cost din București. Pentru Zanzibar, eu am găsit o ofertă din Milano către Zanzibar care a costat doar 386 euro/persoană, la care s-au adăugat costurile zborurilor low cost Iași-București-Milano ( Rynair și Blue Air). Cât de des ai văzut zboruri spre Zanzibar la acest preț ?

Cazare în Zanzibar, Tanzania

Odată ce am rezolvat cu biletele de avion, am început să caut cazare. Să fie aproape de plajă, să fie exotică, să fie accesibilă, să fie în zonele unde refluxul este mic, să fie tradițională, dar și puțin europeană, numai puțin cât să ne ajute să ne simțim confortabil. Ei bine, am întors cu susul în jos site-ul www.booking.com. Pe Booking am găsit trei tipuri de cazare : resort-uri de lux, unde costurile ajungeau la câteva mii de euro pe sejur, cazări tradiționale, departe de standardele europene pentru care trebuia să scot din buzunar între 700 și 1000 euro pe sejur și cazări foarte ieftine, în bungalow-uri pe plajă, dar care păreau extrem de nesigure și deloc la standarde europene. Opțiunea cea mai accesibilă mie din punct de vedere al bugetului era cea până în 1000 euro/sejur, dar am simțit că vor să profite de turiști și oferă cazări mediocre la prețuri de lux, ceea ce pentru mine e inacceptabil.

Recunosc, eu prefer să mă cazez în locuri sigure și confortabile. Știu, nu mă duc în vacanță ca să stau în hotel, dar seara vreau să mă odihnesc în condiții decente și să mă bucur de vacanță. Să mă relaxez, în loc să îmi fac un milion de nervi din cauza condițiilor de cazare. Așa că sunt dispusă să plătesc, dar urmăresc tot timpul raportul calitate-preț.

Așa că pentru Zanzibar, am căutat noi opțiuni. Am început să răscolesc site-ul www.homeaway.com și am rămas uimită : o grămadă de cazări decente, la prețuri accesibile și cinstite. Dacă nu ai auzit de acest site, dă-mi voie să îți spun că e unul dintre cele mai mari site-uri de închirieri apartamente și vile. In Europa, eu stau adesea la apartament pentru că e mai comod și mai intim. În Africa, aș fi mers pe varianta hotelului, ținând cont de siguranță, însă prețurile de pe homeaway.com eram mult prea atrăgătoare.

Astfel, am găsit un apartament într-un complex de câteva vile numit Kamili View Apartments, situat în Kiwengwa, cel mai mare sat de pe coasta de nord-est a insulei. Cost : 65 dolari/noapte. Well, pare amenajat cu bun gust, puțin tradițional, puțin european (proprietarul e din Zanzibar, soția lui este din Italia), cu vedere la ocean, review-uri pozitive pe TripAdvisors, comunicarea prin e-mail extrem de eficientă și plăcută. Cred că am prins lozul câștigător ! Revin cu feedback după ce ne întoarcem din vacanță.

P.S. La costul total, adaugă și comisionul echipei de la HomeAway, de obicei câteva zeci de dolari (depinde de prețul cazării).

Până una alta, aruncă un ochi aici :  Cazare Zanzi.

Mașină. Cum închiriez o mașină în Zanzibar, Tanzania ? Care sunt opțiunile ?

Well, am dat un search rapid pe TripAdvisors și am aflat faptul că atunci când închiriezi o mașină trebuie să fii atent la polițiști pentru că există o practică pe care am numit-o  “îți caut nod în papură ca să îmi dai mită”. Practica aceasta mi-a fost confirmată și de Carola, proprietara unde ne vom caza. Am aflat că nu e periculos, doar încearcă să scoată bani de la turiști. Carola mi-a propus să închiriez o mașină cu șofer, iar șoferul va gestiona această problemă. Astfel, nu mai avem stresul condusului, nu mai trebuie să alergăm prin Zanzibar City pentru a obține hârtia care face ca permisul de conducere să fie valabil, problema cu polițiștii și mita nu mai există.

Dacă n-ar fi existat posibilitatea de a închiria mașină cu șofer la prețul unei mașini fără șofer, sigur că aș fi închiriat o mașină, nu m-ar fi oprit părerile de pe net. Cu atât mai mult cu cât știu că sunt și multe exagerări pe internet, iar experiențele fiecăruia dintre noi sunt extrem de diverse și subiective. În acest caz, doar am ales varianta cea mai potrivită pentru mine. 🙂

Cost : 250 euro/mașină cu 6 locuri/2 cupluri. Cost final : 125 euro/sejur.

Vaccinuri obligatorii și recomandate în Zanzibar.

Am dat o tură pe internet ca să citesc din experiența celorlalți bloggeri călători. Părerile au fost ca de obicei împărțite : unii spun că dacă nu mergi pe continent nu ai nevoie de vaccinuri, alții spun că cel pentru febră galbenă e obligatoriu, alții spun că sunt 5 vaccinuri recomandate, alții 3 vaccinuri etc. Niciun șoc până aici, așa că cel mai bine e să apelezi la medic. Când vine vorba despre sănătatea ta, nu e cazul să faci concesii.

Îți spun cum a fost în cazul meu : am sunat la doamna Dr. Azoicăi, Medicover Iași. Ce am aflat de la dumneaei? Obligatoriu vaccinul pentru febră galbenă, recomandate vaccinul pentru hepatita A (dacă nu am avut în copilărie și n-am avut pentru că am fost cuminte și sănătoasă :D) și vaccinul pentru febra tifoidă. Pentru mine, sănătatea e neprețuită așa că n-am ezitat să le fac pe toate 3.

Înainte să le fac, am avut o discuție cu doamna doctor care mi-a explicat avantajele și dezavantajele fiecăruia dintre cele 3 vaccinuri, recomandări generale pentru Africa, efecte adverse etc. Pentru că în copilărie am avut alegie la ouă, iar vaccinul pentru febră galbenă are efecte adverse în cazul persoanelor alergice la proteine, am ales să facem o vizită și la alergolog. Long story short totul a fost ok, n-am avut nicio reacție adversă, doar o durere normală și suportabilă în locul în care mi-a făcut vaccinurile.

Dacă ești din Iași, ți-o recomand cu drag pe doamna Dr. Azoicăi, mi-a explicat toate informațiile cu mult calm, a fost extrem de disponibilă atât pe telefon, cât și la cabinet și am apreciat în special faptul că a fost precaută și a vrut să ne asigurăm că totul va decurce perfect.

Cost : aproape 800 lei/persoană.

P.S. Nu uita de pastilele pentru malarie.

Alte recomandări pe care le-am primit de-a lungul acestor câteva luni de pregătiri pentru vacanța în Zanzibar

Un fost coleg, alături de care am studiat în Franța, este din Camerun și mi-a dat câteva sfaturi prețioase pentru călătoria în Africa :

• Să beau apă doar din sticle îmbuteliate.
  • Fructele și legumele trebuie spălate bine – bine cu apă îmbuteliată. Dacă e posibil, m-a sfătuit să le decojesc.
  • Mâncarea să fie bine preparată, să nu mănânc carne crudă.
  • Să nu ies noaptea pe plajă și să nu am bunuri la vedere. Sunt multe cazuri de tâlhării asupra turiștilor.
  • Să nu cumpăr excursii de pe stradă, ci doar de la hoteluri/locuri autorizate.
  • Probabil, o altă restricție va fi legată de contactul cu localnicii și de a nu mă apropia de casele lor. Previzibil, nu o voi respecta. Pentru că sunt curioasă și pentru că eu chiar cred că oamenii sunt buni și frumoși. Și pentru că îmi plac oamenii de mor.

Vă spun când mă întorc! 🙂

Până atunci, spor la haihuială!

Cristina

Ziua 1: #poveștidinZanzibar – șocul cultural

Ziua 2: #povestidinZanzibar – ce am mai vizitat

5 gânduri despre „Cum m-am pregătit pentru vacanța din Zanzibar, Tanzania

1. Vaccinul pt febra galbena nu mai este obligatoriu in tanzania de 2-3 ani, de cAnd incidenta virusului a scazut sub 20%. Cu toate astea si noi l-am facut. Oricum, enjoy! Plaja si apa ca in zanzi nu am mai vazut niciodata! Atentie insa cu banii. Asa japcari nu am vazut toata viata. Nu faci un pas fara sa traga cineva de tine sa dai tips sau fara sa umfle preturile ..